Gå til innhold

Duene myter


Jorunn

Anbefalte innlegg

avem
  • 2 uker senere...

de hvite duene myter også veldig nå.. ser ut som snøfall !

Hei :)

Jeg kunne tenkt meg til å lære mer om duer, da jeg kan ganske lite.. Har hobbyhøns nå, men kanskje jeg etterhvert vil skaffe meg noen brevduer enten til å bruke i flyving og konkurranser, eller bare for hobbyhetens skyld.

Vet dere om det finnes noen bøker på norsk om duer? Jeg finner ingen...  :D Vet at det finnes en del bøker på engelsk og dansk, men vil helst lese dansk siden det er litt lettere enn engelsk for min del. Er det noen som har noen bøker å anbefale? :D

Kanskje disse spørsmålene kom inn i feil tråd, men tenkte jeg kunne spørre siden det ser ut til at både Jorunn og Emilio har duer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Raceduer- en hobby for alle" på dansk av Michael Kristensen. Dog ikke den beste dueboken, hvis du klarer litt enkel engelsk er denne mye bedre "Barron's Pigeons: Everything about Purchase, Care, Management, Diet, Diseases and Behavior", den er ikke vansklig å lese og har en del mer innhold for en nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står også en del her -->    http://www.brevduesport.no/

under 'begynne med brevduer'.

jeg lærte av å mase :D

sendte mailer med spørsmål overalt jeg, og tilslutt ba jeg meg hjem til noen i gruppa her i Trøndelag *flirer*

men med brevduer, som jeg har, er det særdeles lite styr.

mine flyr ute stortsett hele sommeren.

det største problemet, og det er økende, er rovfuglbestanden.

pluss at noen ,spesielt nordover i landet, har problemer med å få kjøpt bra fór.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Raceduer- en hobby for alle" på dansk av Michael Kristensen. Dog ikke den beste dueboken, hvis du klarer litt enkel engelsk er denne mye bedre "Barron's Pigeons: Everything about Purchase, Care, Management, Diet, Diseases and Behavior", den er ikke vansklig å lese og har en del mer innhold for en nybegynner.

Takk for anbefaling av bok :) Skal se om jeg finner bøkene på nærmeste bibliotek, eller om jeg får tillattelse til å bestille de fra bokhandel eller lignende :)

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står også en del her -->    http://www.brevduesport.no/

under 'begynne med brevduer'.

jeg lærte av å mase ;)

sendte mailer med spørsmål overalt jeg, og tilslutt ba jeg meg hjem til noen i gruppa her i Trøndelag *flirer*

men med brevduer, som jeg har, er det særdeles lite styr.

mine flyr ute stortsett hele sommeren.

det største problemet, og det er økende, er rovfuglbestanden.

pluss at noen ,spesielt nordover i landet, har problemer med å få kjøpt bra fór.

Hei, Jorunn :)

Har gransket Brevduesport sine nettsider og lest så mye jeg kan :) Jeg har også fått meg bruker på forumet der, men det er lite aktivitet inne på det, så får nok ikke så mye hjelp der ;)

Men blir nok å sende noen mailer rundt om kring som du gjorde Jorunn ;)

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere er så hjelpsomme :)

Men jeg vil bare si at det er enda noen år til jeg kan få meg duer siden jeg bor på hybel og går på videregående nå, så må nok vente til jeg får bedre plass og tid :)

Men vil lære så mye jeg kan før jeg får meg duer ;)

Kan starte en liten tråd i Dueforumet sånn at vi ikke opptar plassen til Prydhønsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...