Gå til innhold

Melorm for


Cocken

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å avle opp melormer til hønene, og det har nå blitt masse pupper og noen få biller. Jeg har separert dem etterhvert. Billene og melormene har fått en blanding av havregryn og havremel, og litt potetskiver, epleskrell, gulrotskrell for tørsten. Jeg ser i kjøkkenskapet og matboden at jeg har gamle poser med musli og masse forskellige korn- og melblandinger, endel med "best før"-dato fra forrige århundre!! Dette må det vel gå an å fore melormene med? For å spørre enklere, er det noe slags mel/korn de ikke bør få? Hva er viktigst at de får i seg mye av: karbyhydrater, proteiner, fett osv? Skal billene ha noe annet for enn melormene? På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Dette har jeg også drevet med for en del år siden. Veldig bra mat til både voksne høns og kyllinger. Jo, du kan fore de med nær sagt alt du måtte ha liggende, kornblandinger kan godt brukes. Det er viktig å gi de variert kost, sånn at de får i seg både viktige vitaminer og mineraler. Frukt og grønnsaker gir de vann til slukke tørsten. Billene dør etter hvert når eggene de legger blir klekt og nye larver begynner å vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...