Gå til innhold

Kalkun med høns


Rune

Anbefalte innlegg

avem

Hei  :)

Du treng ikkje ha par. Kalkunar krev mykje plass, så eg håpar du har godt med uteområde.

Mine gjekk ilag med hønsa, berre pass på å ha fleire vann og matstasjonar. Om du har par vil hanen legge krav på eit område og forvise andre, vil beskytte territoriet sitt.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg har hatt kalkun versus høner er at hønene gjerne la egg hos kalkunhøna da hun var klukk og da hendte det at det ble eggedosis.

Hadde en kylling som vagla seg på ryggen til en av kalkunene når det var kveld, kyllingen ble ett offer for reven, så jeg fikk ikke sett hvordan det hadde gått når kyllingen hadde blitt voksen.

Vennlig hilsen Bjørn Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :)

Du treng ikkje ha par. Kalkunar krev mykje plass, så eg håpar du har godt med uteområde.

Mine gjekk ilag med hønsa, berre pass på å ha fleire vann og matstasjonar. Om du har par vil hanen legge krav på eit område og forvise andre, vil beskytte territoriet sitt.  :D

Ja jeg har da litt plass. Godt det da for hadde jo holdt med 1 :P

Kan de spise oppdrett 2? Eller må de ha kalkun fòr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg har hatt kalkun versus høner er at hønene gjerne la egg hos kalkunhøna da hun var klukk og da hendte det at det ble eggedosis.

Hadde en kylling som vagla seg på ryggen til en av kalkunene når det var kveld, kyllingen ble ett offer for reven, så jeg fikk ikke sett hvordan det hadde gått når kyllingen hadde blitt voksen.

Vennlig hilsen Bjørn Olav

Vil tro det vart litt klin da ja. Dom må jo gå godt i hoppes når kalkunen lar kyllingen vagle på ryggen sin :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...