Gå til innhold

Stille slapp kylling...


Anbefalte innlegg

avem

Hadde en slik kylling sist klekking... den så mer eller mindre død ut de første timene, det var den som var hjulpet ut av egget.. Den åpnet ikke øyne før ganske mange timer etter klekkingen. Lå bare på siden festet til halve egget pga navlestrengen fortsatt var blodig,  Jeg gav den sukkervann i små doser for litt ekstra energi. Men sov den natten med tro om og finne en død kylling neste morgen da den hadde mistet en del blod og så rett og slett ikke frisk ut. Men den overassket ved og sitte  og se på meg neste morgen med fluffy dun og peip som bare det  :smiley: nå er lille straks 2 uker :huh: 

La den få litt tid på seg, den er sikkert sliten og trenger og få i seg væske iallefall.. er nok ikke så mye mer du kan gjøre for den enn og hjelpe den til vannet. Noen ganger mister man jo svake kyllinger sier dem.. så man må jo være forberedt på det også desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt den lille stakkaren utrørt eggeplomme i lunkent vann med noen dråper sanasol :huh: pigget til noe, så jeg vet ikke hvilken vei det går. Skal gi litt til senere....

Har tatt vanntest på 6 gjenværende egg i kveld, alle flyter. Hvor lenge har man dem i maskinen? Har et til med hull på skallet, uten fremgang siste døgn.... :smiley: dag 22 er nå over... på vi inn i 23 om noen timer. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Erfaringer Bluebell????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring også er at det kan gå noen dager mellom kyllingene. Sist klekking under høne kom det to søndagen. to tirsdagen og 4 stk helgen etter så kan ta litt tid. Ulempen er jo at høna var opptatt med de første kyllingene som gikk rundt å brydde seg ikke så mye med de som klekket og frøs så tok dem me på badet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding!  :smiley: Har hatt et lite hastekeisersnitt på morgenkvisten, men det ser ut som om den klarer seg bra. Satt fast i skallet bare, men det hvite var blitt helt brunt og stivt! Pusling, som fikk stimuli og intensivbehandling under varmelampa i går kveld, er høyst oppegående :smiley: Gøy at det går så bra! Da er 6 av 12 egg klekket. Er faktisk kjempefornoyd med det! Lar rugemaskina gå videre, og skal smøre meg med tålmodighet... Dag 23 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...