Gå til innhold

egg som sitter fast...?


Killakee

Anbefalte innlegg

avem

Om det er legge nød, vil høna ofte slite seg ut på å presse ut egget. Eg har opplevd egge nød ved to tilfeller eg klarte ikkje å berge nokon av dei  :embarrassed: hos meg døde begge i løpe av nokre timar, ved begge tilfella fant eg fuglen død om morgonen. Den eine hadde pressa ut egget, den andre døde med egget knust innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eine kochin høna min gjekk med egget like innen for opningen heile dagen, og fekk det ikkje ut.

så om kvelden hjelpte eg høna ved og snu egget rundt som ein om ein skrur, då høna presse skubba eg litt i buken under egget og så fekk ho ut egget, det var ikkje stort med veldig rundt og første egget er altid verst, har ikkje opplevd det tidligere, så var veldig redd ho skulle dø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høna kvikna til att på søndagsmorgonen, så tydelig det ikkje var eit egg som sat fast da.  Har berre lest at det kan skje når høner først begynner å verpe, så frykta sjølvsagt det verste  :embarrassed: Men ho er i fin form no, eter og koser seg ute saman med resten av flokken  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei svær feit New Hampshire som legger egg med dårlig skallkvalitet av og til...

Hun hadde et egg som satt fast for et års tid siden. Det var knust rett innefor åpningen

og jeg fryktet det værste! Men mens jeg holdt høna med baken opp plukket gubben forsiktig

ut alt skall han fikk tak i, og hun klarte seg helt fint! :smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...