Gå til innhold

Hvor får jeg tak i orpington


Hagehøna

Anbefalte innlegg

Leter og leter men finner ikke orpington i Vestfold. Noen som vet om noen? Skal bare ha en høne eller to til liten hage flokk, men har forelsket meg helt... Kan eventuelt en dverg kochin klare å ruge ut et par orpington egg, eller blir de for store for henne?

takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Leter og leter men finner ikke orpington i Vestfold. Noen som vet om noen? Skal bare ha en høne eller to til liten hage flokk, men har forelsket meg helt... Kan eventuelt en dverg kochin klare å ruge ut et par orpington egg, eller blir de for store for henne?

takk for alle tips!

Ang. Orpington høner er det vel egentlig en annonse og skal ligge under annonse modulen.

Men en dverg Kochin høne klarer fint et par Orpington egg, ene min holder akkuratt på og klekke ut 6 Sussex egg, og hun hadde lett kunne hadt 3 egg til :laugh:

det er bare og prøve seg frem, du ser når det ikkje er plass til mere, alle eggene må ligge godt under hønen slik at ingen lett kommer utenfor høna,

ser at høna helst har eggene liggende i en sikel, med brystbeinet sitt i mitten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Orpington høner er det vel egentlig en annonse og skal ligge under annonse modulen.

Men en dverg Kochin høne klarer fint et par Orpington egg, ene min holder akkuratt på og klekke ut 6 Sussex egg, og hun hadde lett kunne hadt 3 egg til :laugh:

det er bare og prøve seg frem, du ser når det ikkje er plass til mere, alle eggene må ligge godt under hønen slik at ingen lett kommer utenfor høna,

ser at høna helst har eggene liggende i en sikel, med brystbeinet sitt i mitten :)

Takk:)

Var redd hun ikke skulle klare å snu på eggene... Da skal jeg jammen prøve det om jeg ikke får tak i høne eller kyllinger! Må få DK høna til å legge seg klukk til riktig tid, men det skulle vist ikke være så vanskelig har jeg skjønt:) Rart at de er så vanskelig å få tak i. Har inntrykk av at så mange liker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...