Gå til innhold

Holder det med vanlig sand, eller trenger de smågrus ol også?


Anbefalte innlegg

avem

Er vanlig "sandkassesand" ok, eller trengs spesialsand? Mine får egg100, da trenger de ikke skjellsand? Veldig redd for at de ikke skal ha det bra! Ser noen maler opp eggeskall som kalktilskudd. Er det ok? Tusen spørsmål, og jo mer jeg finner ut, jo mer lurer jeg på...

Nei da :smiley: du treng ikkje spesialsand. Mine høner yndar å bade i mold, så eg har blanda sand og torvstrø. Eit godt tips er å passe på å lagre tørr sand frostfritt om vinteren. Om du brukar kromat egg 100 treng du ikkje skjellsand for kalken sin del. Forar du med matrestar, frukt og grønt i tilegg må dei ha tilgang på småstein. Grunnen til dette er at høns ikkje har tenner og treng småstein for å knuse maten i kråsa. Du kan fint male opp eggeskal å gi til hønsa, på denne måten gir du tilbake kalken dei har brukt til å danne skal på egga.

Om du brukar søkjemotoren oppe til høgre finn du masse fint stoff Søkemotor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...