Gå til innhold

Umulige høner


Lykketroll

Anbefalte innlegg

Vi har to Sussex høner som ble klekket i september 2010, de begynte ikke å verpe før i januar/februar.

Nå har de blitt litt skrullete og lurer på om det er kjønnsmodninga som spiller ett puss?

Ingen av de verper egg, og de legger seg å er klukk, litt nå og da. Jeg vet at eggene så langt ikke har vært befruktet.

Utrolig irriterende, jeg er ikke så glad i klukkhøner, og trodde ikke jeg skulle få dette problemet med Sussex. Så jeg håper det bare er en periode :dans:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Vi har to Sussex høner som ble klekket i september 2010, de begynte ikke å verpe før i januar/februar.

Nå har de blitt litt skrullete og lurer på om det er kjønnsmodninga som spiller ett puss?

Ingen av de verper egg, og de legger seg å er klukk, litt nå og da. Jeg vet at eggene så langt ikke har vært befruktet.

Utrolig irriterende, jeg er ikke så glad i klukkhøner, og trodde ikke jeg skulle få dette problemet med Sussex. Så jeg håper det bare er en periode :dans:

Har ein kjenning som har denne rasa og har erfart det samme som du, no har hønene vore klukk igjenn (eit år etter) og denne gongen har dei klart å ruge ut kyllingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de tre sussexene jeg har, hadde også tendensen til å legge seg klukke. Dette var verst det første verpeåret, men etter at de ble to år var de mindre klukke. De første gangene lot jeg de beholde eggene, men etterhvert blei jeg lei av at de var klukk hele tiden så da fjernet jeg eggene.Etter noen dager gikk de av reiret. Vil tro dine høner har den samme tendensen som mine hadde. Nå er mine sussex tre år, og det siste året har de nesten ikke vært klukke. Men det hadde jo vært gøy å klekke ut noen kyllinger på "gamlemåten" :dans:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...