Gå til innhold

Rectumprolaps leger seg selv?


Anbefalte innlegg

Har ei høne som nå har fått rectumprolaps (endetarmen vrenger ut) . Det ser ikke ut som det plager henne, men det ser jo ikke bra ut med tarm( anslagsvis 5 cm) hengende ut. Det går seg til utover dagen, i går valgte jeg å ta på meg hanske, vasket det som skulle inn og dyttet det lett inn. Jeg kan ikke si med sikkerhet at tilstanden kommer etter egglegging, men det er vel sannsynlig. Finner et skinn egg daglig i hønsehuset, er det sannsynlig at det kommer fra denne hønen kanskje? Plager det henne så vil jeg selvfølgelig avlive henne.

Har dere erfaring med at dette kan være en forbi gående tilstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Veldig bra det du har gjort allerede hønePøneTrøndelag, men kommer kloakken ut hver gang egglegging skjer så er det lite sannsynlig at denne tilstanden vil lege seg selv...Ser du at kloakken blir rød og hoven så er det bare en utvei..


Har hatt kun et tilfelle av dette etter leggenød og desverre så blei det betent så høna fikk da slippe .


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...