Gå til innhold

uteområde til villkalkun og duer..noen tips


Anbefalte innlegg

Skal lage en trygg uteplass til duene og kalkunene mine...og lurer på om det er noe spesielt jeg bør tenke på.....


skal ta ut et av glassene i vinduet slik at de har en åpning til å komme seg ut og inn på.. og vinduet er såppas høyt oppe at 4beinte rovdyr vil ha prob med å komme seg inn i hønsehuset/kalkundue avd... ute bruker jeg låveveggen til å bygge ut i fra... oxo blir det netting på resten


 


er det noe duer og kalkuner ønsker seg ute?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 2 uker senere...

Kjøpte 3 stk villkalkuner på egg og høne dagen i sarpsborg.. tror det vi er 5-6 stk i landet som har sånne nå... skal ta noen bilder av de men har store prob med å få lagt ut bilder på dette forumet...


jeg håpet jo på å kunne ha de frittgående sånn som hønsa og endene mine men har skjønt at her må det bygges opp tillitt over laaang tid.. så jeg har bygd et uteområdet til de... de kan velge om de vil være ute el inne da.. det er vel en uke siden jeg åpnet luka og i dag så jeg de ute for første gang... de lager så koselige lyder.... duene som går sammens med de sitter bare i vindusposten og titter ut... skjønner meg ikke på disse fugla jeg.. trodde kanskje de ville strekke på vingene litt men nei da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, høres spennende ut. Legg gjerne inn bilder ja. Det er enkelt å laste opp bilder på forumet. Klikk på knappen Bruk full editor nede til høyre i vinduet du skriver innlegg i, deretter ligger det en knapp nede til venstre rett under vinduet du skriver i det står last opp bilder på.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...