Gå til innhold

silkehøne. hane eller høne?


Anbefalte innlegg

avem

er nok høne tror jeg.

 

store eller dverg silker ?

 

 

jeg har 4 dverg silker  =)  fikk de i helgen så de er helt nye. er nok bare den ene som legger egg, er en to år gammel høne med skjegg. hun er mor til den ene kyllingen =)  3 av hønene er 2 mnd gammel <3

 

i dag la hun to egg, ett tidlig i morges, og ett i kveld.  håper det tyder på trivsel. de går ut og inn av hønsehuset og er mye ute i gården nå.  sand/jordbader,og koser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hm..den var ikke så lett...Syns det ser ut som den har litt hakelapper jeg? Hvis den er to-tre måneder gammel og har fått litt hakelapper og er større enn de andre så ville jeg nå sagt at det er en hane. Men litt lite bilde til og se det ordenlig. Har dvergsilkekylinger i den alderen sjøl,og jeg ser at alle hanene er større enn hønene,men det er kanskje ikke noe sikkert tegn det heller...? De er litt vanskelige sånn en stund silkene ja. Men nyyyydelige er de  :azn:


teralv: Hanekyllingene har litt mer bakoversveis enn hønene og har mer bar hud over nebbet,pluss at de ofte er litt større,og får hakelapper tidligere enn hønene. Etterhvert prøver de seg på galing... :grin:


  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...