Gå til innhold

Førstegangs kylling klekking.


Soffe

Anbefalte innlegg

Jeg har syv egg i rugemaskien, eller rettere sagt seks egg og en kylling. Kyllingen er ferdig klekket, men ingen av de andre sier så mye som et pip. De beveger seg heller ikke. Er fortsatt på dag 21. Burde jeg være beskymret? 

Hilsen litt stresset hønemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg er en første gangs ruger. Jeg hadde 8 egg i maskinen da jeg startet. Ett var ubefruktet. De andre så ut til å leve. Dag 21 klekket tre av dem. Nå er snart dag 22 over og de fire andre viser ikke noe tegn til liv. Har dere noen tips? Hvordan kan jeg skjekke om de lever? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan klekke litt ujamnt. De ferskeste eggene vil klekke først. Men har de ikke klekt når dag 23 er over så er det lite sannsynlig de vil klekke. Det er ikke noe vits i å lyse egg med fullt utviklede kyllinger, det er bare en mørk masse som kommer fram. Derfor er eneste du kan gjøre å vente og se om de klekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...