Gå til innhold

Juletre


martin

Anbefalte innlegg

Hei.

Til våren skal jeg og min far bestille ca 1000 julerte plugger, har et dyrket omåde som heller mot syd/øst og er ca 150 m.o.h og vi tenkte vi skulle plante det der dersom dette virket som og være idielle krav ,etter det jeg har lest. Jorda er ikke så dyp så tror at edelgran er det beste altarnativer  ???

Men (må altid være et men  ::) ) det går litt rådyr i skogen rundt der og av og til kommer de seg over på jordet :-\ kommer de til og spise/ødelegge juletræra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Og bartrær er ikke favoritten,det er verre med løvtrær.. Men man må jo også tenke på at de ville dyrene faktisk bor der hvor vi dyrker og planter ting,så en viss gnaging må en faktisk tåle :) Men som tidligere nevnt så er ikke bartrær favoritten- Har litt skog selv og her er både rådyr og elg(ikke hjort) og jeg har ikke sett at de har spist av små graner,men rogn og selje derimot blir flittig beskåret ;D Det går ei høyspentlinje gjennom deler av skogen her og der blir jo "storskogen" holdt nede,så der er det ypperlig å ha juletrærne ;D,det er også masse småløvtrær der.Granene får stå i fred mens løvkrattet rundt juletrærne blir spist på;D Det er jo faktisk dette disse hjortedyrene lever av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...