Gå til innhold

haner


lallaroe

Anbefalte innlegg

avem

Hei

Det er ikke så lett og gi ett fasitsvar på dette. Det vil jo avhenge veldig av hvilken rase du har da, noen haner kan jo gå i flokk hele livet uten problem mens andre bare kan gå sammen til de kommer i puberteten. Jeg hadde for noen år siden Dverkochiner og der hadde jeg som regel 4 haner i samme bur fra de var små, men det var som regel alltid en som ble mobbet av de andre. Noen vet jeg har en gammel hane i lag med en flokk med unghaner for og roe gemyttene og redusere slåssing, siden den gamle hanen vil stoppe alle tilløp til bråk nokså effektivt.

Men her er det jo egentlig bare og prøve seg fram, kanskje finne ett nytt bur som du kan samle de hanene du vil ha i lag slik at ikke noen er dominante fra før, og så får alle finne sin nye plass i flokken. Du må jo ha ett øye med de slik at det ikke blir rene blodbadet, noe som kan skje veldig fort.

Lykke til.

Hilsen Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange haner kan stå sammmen før det blir krangling, uten høner?

Er vaktelhanene oppvokst sammen kan du godt ha mange haner sammen. De finner seg en rangordning, der de ikke så dominerende underkaster seg de dominante. Setter du inn nye hos hanner som har gått i buret tidligere kan de i verste fall bli drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt vaktelhaner sammen 2 og 2, da er det en som blir parret på, jeg har ikke mye erfaring med dette, men har opplevd at når det er flere haner og få høner kan det gå veldig galt med hønene.. så vær forsiktig, disse søte små fuglene kan være nådeløse mot hverandre!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...