Gå til innhold

Hvor mye verper silkehøner?


Anbefalte innlegg

Hentet hjem 5 dverghøner i går, tre kochin og to silke. Hun jeg kjøpte de fra sa at alle som oftest verpet et egg pr dag. (Usikker på om dette gjaldt DK eller begge raser... ) I dag er det bare to av de som har verpet. De kom i går ettermiddag, så det har vært litt mye styr rundt de. I går hadde alle verpet fra seg før jeg hentet de. Tyder det på stress om de ikke verper og er det vanlig etter flytting? Helt fersk, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hentet hjem 5 dverghøner i går, tre kochin og to silke. Hun jeg kjøpte de fra sa at alle som oftest verpet et egg pr dag. (Usikker på om dette gjaldt DK eller begge raser... ) I dag er det bare to av de som har verpet. De kom i går ettermiddag, så det har vært litt mye styr rundt de. I går hadde alle verpet fra seg før jeg hentet de. Tyder det på stress om de ikke verper og er det vanlig etter flytting? Helt fersk, jeg...

Hei :smiley:

Hønene dine vil nok kanskje legge noen egg nå de første dagene, det fordi de allerede har laget disse eggene som ligger i "produksjonskanalen", noe som de ikke greier å stoppe.....men deretter vil du helt naturlig oppdage at de kanskje holder opp å legge egg en god stund som følge av den stressfaktoren det er å bli flyttet :blink: ....til de har slått seg til ro og blitt "husvarme" Så du må være litt tålmodig og ikke gi opp :cheesy:

Har selv DV og silke.....disse legger 1 egg om dagen men har selvfølgelig en til to dagers opphold inniblandt....

Greit for deg å vite....ei høne legger IKKE 365 egg i året :dans:

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :cheesy:

Hønene dine vil nok kanskje legge noen egg nå de første dagene, det fordi de allerede har laget disse eggene som ligger i "produksjonskanalen", noe som de ikke greier å stoppe.....men deretter vil du helt naturlig oppdage at de kanskje holder opp å legge egg en god stund som følge av den stressfaktoren det er å bli flyttet :dans: ....til de har slått seg til ro og blitt "husvarme" Så du må være litt tålmodig og ikke gi opp :blink:

Har selv DV og silke.....disse legger 1 egg om dagen men har selvfølgelig en til to dagers opphold inniblandt....

Greit for deg å vite....ei høne legger IKKE 365 egg i året :dans:

Lykke til

Takk! Hadde ikke regnet med at de skulle værpe på en stund så ble overrasket da de gjorde det. Men at noen ligger klare er jo egentlig helt logisk:) Da skal de få tid på seg til å bli kjent uten eggepress :smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når høna vert flytta til nye omgivelsar vil det som regel kome 1-2 egg, som det vert skreve lenger opp i tråden. Det som skjer vidare er ganske fasinerande, nye egg som er på veg vert absorbert tilbake i systemet.

Egga ligg som gule perler på ei snor i forskjellige størrelsar. Finurleg laga desse fjærballane :smiley: Eg har erfart eggstans frå ei til to veker. Lykke til med hønsa :cheesy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...