rosette Posted January 15, 2012 Report Share Posted January 15, 2012 Jeg har tidligere ikke hatt så mange høns, så det har holdt for meg å kjøpe for i småsekker.Men nå er jeg oppi nesten 40 høns med stort og smått, så jeg merker det går unna på foret.Hva koster 40 kg sekken fra Norgesfor?Og hva koster det å kjøpe stort som du gjør Pippa- 800 kg?Hvordan oppbevarer du så store kvanta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 Jeg gir 3300 eks mva .- for 1 storsekk ca 850 kg med oppalsfor ( Norgesfor sitt alternativ til oppdrett 2) innkl frakt til mølla hvor jeg igjen henter sekken. 40 verpefor gir jeg 214.- eks mva for . De kan også lage/tilsette f.eks mer protein i storsekken hvis jeg ønsker... mot et tillegg i prisen ( bra servise ) .Når det kommer til lagring av foret så bruker jeg å sette den inn under tak ,lager et hull( på toppen ) stort nok til at jeg får fobrøtta inn . Sekken hviler på paller litt opp fra gulvet og jeg legger mus/rottegift under sekken .Snurper igjen hullet jeg har laget for hver gang jeg henter for slik a jeg bevarer mest mulig av forets vitaminer og andre "flyktige" stoffer i foretSamme lagringmetode for sekker med verpefor ,viktig å få dem opp fra gulvet slik at sekkene holder seg tørre . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lundis87 Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Jo flere tilbakemeldinger, jo bedre - sant? Jeg vil ihvertfall henge meg på tidligere innlegg og si meg enig i at Kromat Egg 110 har blitt velding melete. Kjøpte en ny sekk for 14 dager siden og det er en vesentlig forskjell på kvaliteten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Det kan jo være at der dere kjøper så har de fortsatt av de gamle sekkene igjen, det var veldig melete her også, men den ble mye bedre i desember Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tittigulle Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 Jeg har merket endringen i kromat egg andre veien.. størelsen på pelletsen`s omkreds har økt,og det er ganske så hardt.. men i de 2 siste sekkene jeg har kjøpt har det vært enda større,lengre og mørkere pellets blanda inn.. OG DE LIKER IKKE HØNSA MINE og da er ikke jeg fornøyd heller...jeg har vært innom tuppen et par ganger,men hønsa var ikke overbegeistra for den.. så det gadd jeg ikke å kjøpe mere av..Kan noen fortelle meg om hva forskjellig for det er råd å få tak i østfold og gjerne pris på store og små sekker.. på tide å utforske ens muligheter tror jeg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosette Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 Kjøpte fem sekker med Kromat egg 110 i går på FK Bjørkelangen .Må si jeg var positivt overrasket når jeg hadde åpnet sekken.Pelletsen var lengre og det var lite med bøss oppi den. En god forbedring, for jeg og har vært lei dette pulveret og småbitene.Så blir det interessant å se hvordan den blir i bruk, om jeg faktisk får mer utbytte av automaten hvor skålen nede skal bli fylt opp etterhvert som hønsa spiser. Dette har jo alltid stoppet seg pga pulveret som hinderer pelletsen i å renne ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludvik Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 kromat egg har steget i pris og er blitt enda mer melete i konsistens ,noe som gjør at pelletsen ikke renner ned i forutomaten og jeg må gå og riste flere ganger for dagen for at hønene skal få i seg maten..blir bytting av forlevandør her ja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts