Gå til innhold

Kromat Egg endret?


LindaB

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere ikke hatt så mange høns, så det har holdt for meg å kjøpe for i småsekker.

Men nå er jeg oppi nesten 40 høns med stort og smått, så jeg merker det går unna på foret.

Hva koster 40 kg sekken fra Norgesfor?

Og hva koster det å kjøpe stort som du gjør Pippa- 800 kg?

Hvordan oppbevarer du så store kvanta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg gir 3300 eks mva .- for 1 storsekk ca 850 kg med oppalsfor ( Norgesfor sitt alternativ til oppdrett 2) innkl frakt til mølla hvor jeg igjen henter sekken. 40 verpefor gir jeg 214.- eks mva for . De kan også lage/tilsette f.eks mer protein i storsekken hvis jeg ønsker... mot et tillegg i prisen ( bra servise ;) ) .

Når det kommer til lagring av foret så bruker jeg å sette den inn under tak ,lager et hull( på toppen ) stort nok til at jeg får fobrøtta inn . Sekken hviler på paller litt opp fra gulvet og jeg legger mus/rottegift under sekken .

Snurper igjen hullet jeg har laget for hver gang jeg henter for slik a jeg bevarer mest mulig av forets vitaminer og andre "flyktige" stoffer i foret

Samme lagringmetode for sekker med verpefor ,viktig å få dem opp fra gulvet slik at sekkene holder seg tørre :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har merket endringen i kromat egg andre veien.. størelsen på pelletsen`s omkreds har økt,og det er ganske så hardt.. men i de 2 siste sekkene jeg har kjøpt har det vært enda større,lengre og mørkere pellets blanda inn.. OG DE LIKER IKKE HØNSA MINE og da er ikke jeg fornøyd heller...

jeg har vært innom tuppen et par ganger,men hønsa var ikke overbegeistra for den.. så det gadd jeg ikke å kjøpe mere av..

Kan noen fortelle meg om hva forskjellig for det er råd å få tak i østfold og gjerne pris på store og små sekker.. på tide å utforske ens muligheter tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte fem sekker med Kromat egg 110 i går på FK Bjørkelangen .Må si jeg var positivt overrasket når jeg hadde åpnet sekken.

Pelletsen var lengre og det var lite med bøss oppi den. En god forbedring, for jeg og har vært lei dette pulveret og småbitene.

Så blir det interessant å se hvordan den blir i bruk, om jeg faktisk får mer utbytte av automaten hvor skålen nede skal bli fylt opp etterhvert som hønsa spiser. Dette har jo alltid stoppet seg pga pulveret som hinderer pelletsen i å renne ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...