Gå til innhold

Det piper i et egg :D


Anbefalte innlegg

For første gang har jeg lagt egg under klukkhøner, pr i dag har jeg ikke mindre en 6 høner som ligger klukk og masse egg som har blitt lagt til forskjellige tidspunkt (blemme av meg) I dag har jeg lyst dem, og det peip i et av eggene og jeg så tydelig liv i flere :) Den kyllingen som peip kommer vel ganske snart nå :) Dette er spennende :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Ja, når det piper så kommer kyllingen snart. Når du lyser på dem og kan se nebbet, så er det mindre enn et døgn til de begynner å klekke. Men det som jeg ikke var klar over i starten er at det tar laaaaaaang tid fra det kommer et lite hull i egget til kyllingen er ute. Det kan ta over et døgn uten at det er noe galt. Når eggene er hos klukkhøne så gjelder det å stole på at høna har kontrollen. Lykke til, dette blir veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste paa Facebook at det var kommet kyllinger hos deg ")

Grattis !!

Det er jo kjempekoselig med disse smaa :)

Blir spennende aa se hvordan disse blandingskyllingene blir seendes ut, morsomme mixer er de hvertfall!

Jeg f;lger spent med for aa se om det blir flere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet to små kyllinger nå, en gul og en mørke grå. Den grå er helt klar blanding av DK, den har fjær på beina :) Så søte.. Har lyst alle eggene skikkelig i dag, og angitt ca når jeg tror dem skal klekkes. Om alle disse klekker, blir det litt flere kyllinger en jeg hadde tenkt meg :tongue: Jeg holder på å snekkre en reol med bur, er veldig fornøyd med meg selv ja :D Deilig med ferie, da får man tid til å pusle med ting man ellers ikke har tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

Jeg regner med at du vet at høna går av de eggene som ikke er klekket etter ca 2 døgn for å lære kyllingene å spise og drikke. Derfor det er lurt at eggene klekkes samtidig (joda, jeg lærte det den harde måten, og måtte "panikk-kjøpe" rugemaskin, he he). Hvis du har flere høner som enda ligger klukk, er det jo ikke noe problem. Da ville jeg "trikset" litt og lagt alle de kyllingene som er klekket unde ei høne, og lagt de eggene som ikke er klekket der det bare er egg. Ellers så vil de uklekkede eggene bli forlatt og kalde, og du "mister" kommende kyllinger.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at høna går av eggene etter to dager, men to av hønene har nå fått kylling. Den første fikk 30. juli og den andre fikk 31. juli. Begge to ligger fortsatt klukk, og det kom en kylling til i dag. Her ligger dem altså fortsatt klukk med 3 og 4 dags gamle kyllinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at mine høner også ligger litt lenger en 2 døgn etter at kyllingene har klekket.. De viser/lærer dem å spise og drikke men er fort tilbake i reiret sitt. Selv om alle kyllingene har klekket. Aldri hatt forskjellig klekkedato i ett reir da jeg har nok med å huske hvilken dag det faktisk skal skje noe ;) Men de ligger ofte en 3-4 dager etter klekking. Og siden det går bra med kyllingene lar jeg dem få lov til det. Det er vel de som vet best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...