Gå til innhold

kochinhøna - syk?


ah09

Anbefalte innlegg

Jeg hentet en stor kochinhøne for ikke lenge siden, å den sitter mer eller mindre i ro nå, å bare dunter etter flokken om de flytter seg, å hu lukker øynene å sitter der å på en måte småsover, å når de andre sier noe, eller flytter seg, følger hun med, å så småsover hun igjen..


 


Småsover hun, eller er hun syk da? Ingen sår/skader, hoste, snue ingenting, har sittet å studert henne lenge, hun kun sover på en måte innimellom..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Nei, hvordan sjekker jeg kroa? Hva skal jeg sjekke etter der? Fjærdrakten er som vanlig, hun er egentlig som vanlig hele hun, hun virker bare småtrett, ikke rennede øyner, ikke snue, ikke hoste, ikke noe med avføringen ingenting, hun virke rikke pjusk eller noe, men virker bare som om hun smådupper på en måte...


 


Ok, ja hun er nettopp flyttet, der hun kom fra var hun i skjul med døren åpne døgnet rundt, ikke noe varme eller lys. hun har nå både varme og lys på timer, kanskje det er feilen da? kan motsatt også være feil, at hun går fra å ikke ha, til å ha varme og lys??


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir gjerne stopp i eggleggingen en stund når høner skifter hjem og det er helt normalt .Slik du forteller det AnitaK så er det ikke noe galt med høna i det hele tatt :laugh: . Når kammen er litt blek så skyldes nok dette som regel at hun ikke er i verpemodus akkurat nå ( våre rasehøns er som regel ingen flinke vinterverpere heller ) .La høna finne seg til rette i sitt eget tempo så skal du se det går helt fint med henne


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun verper ikke, men det er ikke det jeg venter på heller;) , regner med hun starter å verpe igjen når våren kommer, hun hadde verken varme eller lys der hun var, så egg venter vi ikke på, før det blir varmere ute, og mer lys :)


 


Men jeg tenker mer på om hun er syk siden hun går å smådupper, er det ok at de smådupper hele tiden, eller er de syke da, selv om de ikke viser andre tegn til sykdom?


Eller er hun rett å slett bare trett, siden det har vært mange stormer her nå i det siste, å de bor i et drivhus, kan hun da ha fått lite søvn, og at det er det som er årsaken?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...