Gå til innhold

Dverg kochin som ikke legger seg klukk?


HønePøneTrøndelag

Anbefalte innlegg

avem
Vi har to dverg kochin som ikke legger seg klukk. Vi har hatt de i to og et halvt år, men aldri vist tegn til å legge seg klukk. Kan jeg gjøre noe for å framprovosere? Jeg er litt inn på tanken om kyllinger til våren :) Tenker da på å kjøpe rugeegg av ønsket rase å legge under henne.

Oi! Det var merkelig.

Men har du prøvd å legge jukseegg i verpekassen? Det kan jo hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsøkt jukseegg, men det skal jeg kjøpe, takk for tipset! De andre hønene er av " ikke så rugevillige raser", så de legger seg aldri klukk. Det skal sies at dverg kochin hønene mine er overvektige ( jeg har ikke lyktes med slanking) så de veie 800 og 900 gram. Særs liten eggproduksjon også, men jeg hadde nå ventet at de kunne få prøve seg som rugere etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsøkt jukseegg, men det skal jeg kjøpe, takk for tipset! De andre hønene er av " ikke så rugevillige raser", så de legger seg aldri klukk. Det skal sies at dverg kochin hønene mine er overvektige ( jeg har ikke lyktes med slanking) så de veie 800 og 900 gram. Særs liten eggproduksjon også, men jeg hadde nå ventet at de kunne få prøve seg som rugere etterhvert...

Er du i det hele tatt 100% sikker på at du har renrase av dverg kochin?

Mine la ca ett egg per dag før heile 13 høner blei klukk på 1 mnd.

Dette hørtes merkelig ut spør du meg.

Er dem frisk og rask da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hønene må legge egg for å kunne bli klukk. Eggene slutter de å legge noen dager/uke før de klukker, og da skal de liksom selv ha lagt nok egg til at de kan legge seg på dem. hvis du skjønner hva jeg mener! Men prøv med jukseegg, får håpe du lykkes!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...