Gå til innhold

Hvordan finn ut hva det er slags kjønn?


ingamor

Anbefalte innlegg

avem

både hann og hunn duer kurrer, skjønt hannene kurrer høyere og oftere, men det er kunn hannene som snurrer rundt i en liten sirkel på gulvet når de gjør kur og kurrer til sin partner.....nå har jo du mistet partneren, så da kan jo det være litt vanskelig å få testet.....prøv å sett inn et speil til den å se hvordan den reagerer.... starter den å kurre veldig og spre og slepe halen og gå i sirkler er det sansynelig hannen som du sitter igjen med, hvis den forholder seg relativt rolig så er det mest sansynlig hua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det å se om det er ei hunn selv om ho ikke legg egg nu?Ho har bare lagt et egg siden æ fikk ho i august.Lurt tips om et speil det skal æ prøv.Skal ta toget til Mosjøen neste helg og kjøpe 3 stk.Så mens vi venter på de nye så bor ho inne hos oss i et bur.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette på nettet, det er oversatt til norsk av google, ordstillingen er derfor så som så, men det går an å forstå hva som menes.  :)

Etter mange år med å oppdra duer jeg kan mesteparten av tiden se på dem og fortelle deg.  Men for en nybegynner. Hannene har vanligvis tykkere nakker, litt mer dunblt fjær på topper av ben COO og gå i sirkler.  Høner er vanligvis mer stille og hvis du har en høne lenge nok hun skal legge egg med eller uten en kompis.

Du kan også prøve pendel teori. Heng opp et halskjede en liten magnet eller til og med en ring på et stykke av strengen over fuglen hvis den går i sirkler er det en høne, hvis den går frem og tilbake er det en hann.

Jeg ikke har mye tro på dette, men noen personer sverger ved den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å se ut fra et bilde hvilket kjønn det er , har noen års erfaring med duer, men jeg må stort sett se et individ opp mot de andre duene i en flokk for å kunne avgjøre det, dessuten er det noen raser hvor ikke forskjellene er så store som feks hos brevduer, de er noen av de letteste for meg å se forskjell på, mens jeg på mine tyrkiske og bergenstomlere har jeg litt større problemer å være skråsikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote

Du kan også prøve pendel teori. Heng opp et halskjede en liten magnet eller til og med en ring på et stykke av strengen over fuglen hvis den går i sirkler er det en høne, hvis den går frem og tilbake er det en hann.

Jeg ikke har mye tro på dette, men noen personer sverger ved den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var inne å såg på div ting da kom æ over dette innlegget og syns æ burde gi beskjed hvordan det går med de nye og den gamle dua mi.Den gamle var helt tydelig en gutt og den har fått kjæreste.De ligger og ruger på egg nu og er sikkelig lykkelig:) Men de andre duene er mest sansynlig damer så de skulle jeg ha hatt en gutt til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...