Gå til innhold

for? hva mer skal eg ha?


martin

Anbefalte innlegg

hei

har tenkt og få meg litt mer høns, og derfor for mitt hobbyoppdrett blir det ganske dyrt men for. men eg får gratis  gammelt brød på butikken her nede kan sikkert få grønt og, men hva mere trenger de skal jo og ha litt vanlig hønsemat og. takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

en sekk med litt fôr fra norgesfôr eller fra felleskjøpet er jo midt i blinken om du ikke har det... Det er alt av mineraler og vitaminer som hønsa trenger. jeg kjøper oppdrett 2 til hønsa.... Om du bare fôrer med ferskfôr anbefaler jeg deg å ha litt hvitløk og tran i hende. Om vinteren er det lurt å gi hvitløk i drikkevannet mot forkjølelse og tran i fôret for å gi de alle vitaminer ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sekk med litt fôr fra norgesfôr eller fra felleskjøpet er jo midt i blinken om du ikke har det... Det er alt av mineraler og vitaminer som hønsa trenger. jeg kjøper oppdrett 2 til hønsa.... Om du bare fôrer med ferskfôr anbefaler jeg deg å ha litt hvitløk og tran i hende. Om vinteren er det lurt å gi hvitløk i drikkevannet mot forkjølelse og tran i fôret for å gi de alle vitaminer ol.

takk for svar ;D

men hvor mye tran skal det vere? setter det snar på eggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser og kabonader elsker de, poteter gulrot etc etc.... Så hør med en bensinstasjon/gatekjøkken om å få det som ikke blir solgt til kvelds  ;D

Ellers kan du grave etter makk, det går virkelig ned på høykant, og ellers annet av småkryp og biller  ;D

De liker også oppbløtet hundemat, tørrfor....

ps! hvorfor ikke fjørfe-kjøtt ?? de har aldri fått det, men ville jo anta det også gikk ned !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Visste ikke at det hadde med sykdom å gjøre, at de ikke skal ha fjørfe, tenkte det var for at de ikke skulle være "kanibaler", jeg. :P

Vi har alltid gitt de middagsrester av alt mulig rart, utenom fjørfe. Det eneste vi har erfart ikke går ned, er paprika og chili ::). Laks derimot, er nam-nam! ;D

Jeg tror ikke det har så mye å si hva de får, så lenge kosten er variert og inneholder de vitaminene og mineralene de trenger. Vi gir av og til "vanlig hønsemat" om vinteren når de ikke finner så mye mat selv ute. Vi gir og "vanlig hønsemat" når vi får nye høner i flokken, fordi de vanligvis er vant til det fra før. Etter hvert vender de seg til middagsrester o.l. slik som de andre hønene spiser. Funker fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...