Gå til innhold

Hvor få tak i fiskegarn?


Anbefalte innlegg

Vi skal bruke fiskegarn over hønsegården, men sliter virkelig med å få tak i! Noen som vet hvor?

Har sett noen steder at de selger ferdig garn til ulik type fiske, men disse er jo med slike flyte greier osv, og det blir jo litt dumt å "ødelegge" det. Dyrere blir det sikkert også :-/

Vi trenger jo bare nota.

Blir takknemlig for innspill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Å nei:-( Jeg har akkurat laget ny utegård med fruktnett over der det ikke er tak. Trodde jeg da var sikker. Hadde besøk av hauken i gårkveld. Den kom seg ikke igjennom, men da løp jeg jo ut fra huset så jeg fikk jaget den. Da må jeg ut på leting etter noe sikrere. Noen tips? Hvis de også kommer seg igjennom fiskegarn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sant, og det trodde jeg også skulle fikse saken, for jeg hadde mange garn å velge mellom . Det var både dobbelt og tredobbelt lag. Men hauken ga seg ikke før matfatet var tomt.

Mulig det finnes noe som er veldig sterkt og klarer å holde hauken ute. men de jeg har prøvd fungerte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på problemet med hauken.Her går alle hønene fritt og er egentlig et lett bytte for hauken.Men fikk et godt råd fra en venninne i vår.Hauken liker nemlig ikke slanger (orm).Så klipp av noen skikkelige biter av vannslangen og legg dem på passende steder.Hauken holder seg unna.Har prøvd det med stort hell.Ingen høner har blitt mat for hauken her i sommer,selv om jeg vet han har hatt rede på naboeiendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten rettelse. en bruker vell ikke garn over hønsegården? høres ikke bra ut.

Tror de fleste mener fuglenot, eller fuglenett.

Her får du skikkelig not, slik de bruker over fiskeanlegg for å holde ørn, måke, hegger osv ute fra merdene.


/>http://www.rfg.no/default.aspx?menu=32

Det holder mye bedre enn vanlig fiskegarn, fiskegarn tåler ikke å bli steikt i solen, da blir den "sprø" og ryker lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har foreløbig bare vanlig bærnett over, slik at småfuglene ravn osv ikke skal inn å spise maten m.m... men så er ikke jeg så plaget med rovdyr, iom at hønsegården er inne i hundegården...har en hundegård som er på nesten 1mål, og inne der satt jeg opp det lille hønsehuset på 1kvm, men så har jeg laget en liten gård til de inne i hundegården som jeg stenger om natten.

Jeg tenkte å få tak i gammle fiskegarn (ikke de av nylon) men som er laget at tau...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...