Gå til innhold

Hvilken lyd lager vaktel hunnene?


Lil

Anbefalte innlegg

Innflytningsfest i det nye vaktelhuset idag, og hadde store planer om å bare la ferdige avlsgrupper flytte inn ilag og la dem som skal slaktes om et par uker være et annet sted. Men jeg fikk litt trøbbel med de hvite. De er snart 5 uker nå, så ingen har begynt å legge egg enda. Noen ble merka for flere uker siden fordi de begynte å ratle. Vi har 8 stk. Vi la en og en vaktel i et bur for seg selv ved siden av de andre og da begynte 6 av 8 etter kort tid å reise seg høyt opp og lage en liten ratlelyd. Ingen av dem lager så høy lyd som voksne enda. Prøvde meg litt på vent-sexing men da ble jeg enda mindre klok :lol:

Spørsmålet er: er det vanlig at vaktelhunner også reiser seg høyt opp og lager lyd eller er dette kun hannene som gjør? Og hvilken lyd lager de isåfall? Har sett litt på youtube og backyardchicken men siden mine dyr er så unge enda så finner jeg ingen videoklipp som høres ut som mine uansett :)

Håper jeg tar feil og at jeg har flere enn 2 hvite hunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Syns ikke det der var skikkelig hanelyd. Har sett høner som også strekker på seg og skriker litt, men ikke så ofte. Har lest at på tysk kalles vaktler også for "tritt mich nicht", som også beskriver lyden hanene lager. Og de skriker gjerne mye høyere enn den på videoen. Er dessverre ikke noe tess til å filme. Har en ung jypling nå som gjerne brisker seg litt som sikkert hadde gjort seg på video. :azn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...