Gå til innhold

Utøy i hønsehuset.


Birdman

Anbefalte innlegg

Så i dag noen ekle kryp i en av rugekassene når jeg skulle se etter egg. Vet ikke hva det kan være, men tror ikke det er lus?? Var ca 1 mm store og svarte, så nesten ut som de hadde vinger også. De lå under egget jeg løfta på men forsvant raskt ned i flisen. Gravde seg på en måte ned. Sett noe liknende på minken til en oppdretter jeg kjenner. Noen som vet hva det kan være og hva jeg kan bruke for å bli kvitt de.

Prøver å få ut et bilde senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Lus og lopper er ikkje det samme, lusa sitt fast i fjør rota mens loppene vandrar for å suge blod. Eg anbefalar deg å prøve ProSmoke først, dette er eit naturpreparat som tek knekken på alt utøy både på hønsa og i hønshuset. Pass på at du tek ei god runde med skifte av spo og reir materiale, vil du gjere det grundig er ei runde med støvsugaren i tak og på veggar for å fjærne støv greit. Velger du andre produkt som ikkje er natur preparat må du holde tilbake egg i ca 2 veker, egga kan rugast men ikkje nyttast til mat. Det andre er at alt av redekasser til villfugl, forstasjonar og tett vegetasjon bør fjærnast eit stykke frå hønshuset, dette fordi villfugl gjerne tek med seg utøy.

Prosmoke får du kjøpt hos Tormod : http://gamebird.no/butikk/vitaminerdesinfisering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet den han har det, fikk akkurat en rugemaskin og Ropa Bird i dag som jeg hadde bestilt, så nå får jeg kjøpe ProSmoke å ses om det er nok til å ta loppene. Ja har tenkt til å renske ut så godt jeg kan, men må kansje vente litt er nemlig 2 som ligger på egg nå og 1 som har kyllinger der. Vil så langt jeg kan holde meg til natur preparat og ikke giftige løsninger syns det er best både for dyr og mennesker. Problemet med villfugl her er at det er mye gråspurver å de flyr inn i hønsehuset og spiser ellers er det ikke mye fugler jeg ser rund huset uten om vinteren når det fores for de å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...