Gå til innhold

Epletre planting.


Andreas E.

Anbefalte innlegg

avem

Har plantet mine på høsten, og de står enda.. Men har ikke peiling. Har kjøpt når det har vært høstsalg på plantasjen... :-) Det som jeg ikke tenkte på var plassering. Nå står de rett i nordavinden, og det var kanskje ikke så lurt her på Jæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne minne om at vi bor i et langstrakt land og det vil være stor forskjell på utplanting av busker og trær nå i Oktober ( anbefaler ikke å plante ut etter <september månd) .Her i fylket hvor jeg bor anbefaler vi å vente med utplanting så seint på året ( Jobber som dekoratør og gartner i endel år nå ..) Jeg ga mitt råd til Andreas E ut ifra hva min fagkompetanse har gitt meg på området !

Det kan gå helt fint å plante seint men plassering mot sol/vind og jordsmonn der trær blir plantet spiller faktisk en rolle for å lykkes med treet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippa: Er du Blomsterdekoratør? :D

Hehe da har jeg samme kompetanse som deg :D Er blomsterdekoratør,og har jobbet med både inne og uteplanter..og at hage og frukt/grønnsaksdyrking er en av mine syssler. Og min fagkompetanse Sier at det er viktigere det du sier sist der: Hvordan du planter er viktigere enn når.

Ikke for å komme med en sånn jegkanmestkommentar altså :D hihi det er vel sikkert sånn med dette som med alle andre ting at spør du 10 eksperter så får du 10 forskjellige ekspertsvar..

Kjempefint å kjøpe planter ved høstsalg :D Billigere og at de får med seg hele vekstsesongen fra tidlig vår. Har aldri mistet høstplantede planter,heller tvert om.

Vil bare legge til at jeg bor ikke mange milene fra AndreasE og hans klimatiske forhold er nokså like mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider