Gå til innhold

Egg som ikke klekker


hønsemann

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har en Dverg New hampshire som jeg har prøvd å få kyllinger av men ikke noe klekker resultat har prøv 15 egg, men ingen klekking. Kan den være steril?

Jeg kjøpte noen araucana høner av Anniken her på forumet for ca 3 uker siden, men de har ikke lagt noen egg ennå. De hadde litt lite fjære når de kom så de driver og for de tilbake kan dette ha noe med at de ikke legger egg? De går sammen med 5 andre høner.

Hvis noen kunne legg ut et blide av araucana egg så hadde det vært fint:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Halloen :)

det er naturlig at hønene stopper å legge egg en periode ved store forandringer, som f eks flytting som disse tuppene har vært med på. De la egg samme dagen som de kom til deg, så du må nok bare smøre deg med litt tålmodighet :) :)

De kommer nok snart i gang igjen. Hos meg har nesten alle naturlig stopp om dagen pga myting. Får to egg om dagen av 15 høner.

Grunnen til at de hadde lite fjær var at hanen hadde vært litt for innpåsliten og parret for mye, så de vokser nok raskt ut nye fjær nå som hanen har flere høner å gå i lag med.

skal se om jeg finner noen bilder jeg har tatt av Ara eggene :)

Kanskje du bør vente til våren igjen med å sjekke eggene fra New Hampshire hønene. Det er dårlig med frøing av egg på denne tiden. Alt går litt i dvale :) Så det er ikke sikkert han er steril. Bare ikke så aktiv på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...