Gå til innhold

Selge Høner


bjakrist

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på om det er vanskelig og selge voksne Høner enn og selge Kyllinger

Har aventert 4 Cochinhøner til 100 kr stk.  har hatt 2 henvendelser på en mnd.

3 stk er 1 år og 1 er 2 år er jeg for dyr eller billig 2 er åkerhønefarget 1 er rød og 1 er grå.

Jeg er ikke hønse-oppdretter det er første gang jeg selger høns eller er markedet mettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Eg har lagt ut både ender og høns for salg her og på Dyrenett uten særlig respons. Eg la deretter ut annonse på Finn.no og fekk solgt alt innan ei veke. Solgte tilogmed eit pr høne eg ikkje hadde lagt ut for salg. Alt over 10dyr og kunne nok solgt det doble. (spesielt av dverg kochin)

100kr syns eg er helst rimeleg, eg har kjøpt høns på 2år for 200kr stk

(som ikkje ein gong var ein godkjent rase for utstilling ergo var det ikkje utstillingsdyr.)

Eg tipper du ikkje har lagt ut annonse på Finn og anbefaler deg å gjere det. Her på Fuglepraten virker det faktisk som markedet er for lite desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut annonser på Dyrenett, Hønse-safari og her på Forumet og der står det

hvor jeg holder til og tlf. bor 2 mil sør for Trondheim. Spørsmålet mitt også er om det

er vanskeligere nu i år og selge kyll. og voksne dyr enn tidligere  er intr. for fjærfe

dalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker kanskje som det går litt trått i år ja. Har fortsatt kyllinger og ungfugl igjen jeg, til og med kjønnssorterte. Tenkte kanskje at det kom av at jeg har mange grå tverrstripete jærhøns som folk kanskje kan være litt skeptiske til siden de ikke er godkjente, men når du også sliter kan det jo være at folk har så de klarer seg i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du heller har hatt uflaks Bjakrist. Har solgt alt jeg har fått frem iår og etterspørselen ser ikke ut til å gi seg...Men det spørres etter kyllinger/ungfugler.

Jeg har kun brukt min egen hjemmeside som slagsarena  :grin: Du har jo selv en flott hjemmeside så hvorfor ikke legge de ut der :azn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg lagt inn annonse på Hønsesafari og Dyrenett i tillegg til her på Forumet, jeg

spurte kjøper om hun viste om Fuglepraten og jeg anbefalte hun om å logge seg på

her da svarte hun at hun skulle ha bare kosehøner og litt egg og ikke avle og selge

kyllinger, og der tror jeg det er mange som har samme oppfatning som henne

for og si det på en annen måte det er ikke alle som er like engasjerte som oss (Gærne).

Jeg var og søkte på det gamle Forumet her, der lå kjøp og salg på hovedsiden og

visningan på kjøp og salgs annonsan viste fra 300 opptil 800 visninger på det nye her

ligger visningan fra 20 til 80 jeg vet ikke årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok muligens eit poeng der Bjakrist .  :wink: ..men det er litt synd at ikkje det er nok å legge inn annonse her. Eg vil faktisk heller selge til GÆRNE hønsefolk enn dei som BERRE skal ha hagehøns for eggenes skyld. Men samtidig er det jo kanskje der mange av oss (inkl meg) begynte. Må forøvrig legge til at eg hadde annonse på brahmahønekyllinger her og fekk fleire interesserte, men på dverg paduan fekk eg null napp på mens på Finn.no fekk eg mange napp på dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på annonser og bilder hver dag  :wink:

vil opfordre alle til og vere mer obs på annonser vi er mange her som sliter med og selge og skaffe oss det vi trenger, men en stor takk til dei som er behjelpelige med kjøp og salg, blir mange turer innon dei i løpet av dei neste årene :smiley:

så om alle sjekker annonsene titt og ofte, vil både selgere og kjøpere blir glade :azn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes kanskje den er litt tungvindt!

men jeg har et kjempegodt forslag!
/>http://www.jeger.no/

se nede til venstre på denne siden,hvor dem selger hvalper og div....hadde ikke det vært noe her inne?

nye ting og fugler hadde hele tiden rullet opp på forsiden,og gjort dem mer synlig for nye brukere som ikke er klar over annonse sidene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tid nå har jeg vært i tenkeboksen angående framsiden her på Fuglepraten. Vil gjerne gjøre den enda mere innbydende. I det ligger det også å få opp godt synlige knapper på foreksempel kjøp og salg.

Jeg jobbet med å finne en løsning for visning av nye annonser i annonsemodulen her på framsiden av Fuglepraten, men fant ingen løsninger for det.  I forbindelse med oppussing av framsiden her skal jeg nok en gang prøve å finne en måte å vise nye annonser på som foreksempel den lofothanen viste til.

Jeg skjønner det også er viktig å få solgt det en vil selge, men å kutte ut å annonsere her på Fuglepraten vil etter hvert føre til at kjøp og salg blir kuttet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi snakket jo litt om dette på telefonen også bjakrist, men jeg mener ikke forumet er rette plassen for annonser. For de som har noe å selge skjønner jeg det er viktig, men et forum er egentlig et møtested for diskusjoner. Etter at annonsene ble flyttet til egen annonsemodul synes jeg forumet har blitt mere aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er litt ambivalent ang annonser på Fuglepraten kjenner eg.

På den eine sida, ville eg helst selge dyra mine til "gærne" hønsefolk som kanskje også ser verdien i å avle videre på dei beste eller "sjeldnaste" dyra.

MEN på den andre sida frister det ikkje å legge inn annonse når eg på førehand veit at det neppe blir solgt her, OG når det går debatt om at det er så lite praktisk å gå inn på kvar annonsa for å sjå kor folk bur. Som nevnt i den debatten pleie eg skrive både her og på Finn.no dersom me kan vera behjelplege med transport. (det er sjølvsagt ikkje kvar gong) Nå er det feks ein som får maran transportert heilt til Drammen. Men det er heilt bortkasta viss annonsa mi ikkje vert lese fordi eg bur for langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket på hvordan kategorisere etter bosted, men det ville ført til veldig mange underkategorier. Vi har 19 fylker i Norge. Hvert av fylkene måtte hatt en underkategori for salg, en for kjøp, og en for gis bort. Deretter underkategorier for høns, fasaner, svømmefugler o.s.v.

Vi kan godt kjøre alle slags annonser i en kategori, som Finn.no gjør, men da blir det kanskje misnøye med det igjen...? Da vil alle slags salsgannonser bli plassert i foreks. Hordaland.

Jeg tror også det er en misoppfatning at man hadde mere salg da annonsene lå i forumet, å se bare på antall klikk blir feil. Mange klikket på nye innlegg uten å vite om det var en annonse eller et innlegg i en diskusjon, ofte kom ikke det fram i overskriften på innlegget. En del klikket av ren nysgjerrighet også vil jeg tro. Nå er det aktive kjøpere som klikker seg inn på annonsemodulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...